Oproep 2: Duurzaam internationaal werken
Een goede Europese kennis en een goede samenwerking om daarna mondiaal meer erkenning te krijgen. Europa vertegenwoordigd slechts 15% v/d kunsthandel
Het is niet met de eigen financiƫle bijdrage aan een beurs, salon of evenement, die de kwaliteiten van de werken bepalen. Selecteren is een taak van kunstkenners en niet van marktanalisten. Teveel hedendaagse kunst is een evenbeeld van vroegere kunst of het herhalen van de successen van vroeger werk. Creativiteit moet steeds voorop staan. Een kunstenaar maakt werken die andere mensen doen nadenken en kunnen aanvaarden. Hij of zij zijn vernieuwers .
Er zijn enige organisaties in Vlaanderen die een groter gezag moeten krijgen. Ze zoeken een brede toegang maar blijven te lokaal. Een hedendaags voorbeeld is, dat een Duitse curator de inspiratie is, achter de overzichtstentoonstelling van Roger Raveel in de Bozar. Zo kan Vlaanderen een begin maken met meerdere artistieke naamkaartjes van kunst en kunstenaars, die iets buiten het 'circuit' vallen.
Dat weet ik nog niet
Niet noodzakelijk een persoonlijk contact - digitale briefwisseling kan je uitprinten en de geselecteerde opmerkingen krijgen dan de kans voor een grondiger analyse en met een doordacht antwoord of een nieuw voorstel
Ja
WET-Western European Time-UTC +0
Nederlands, Frans, Engels
Marc De Graeve - marc.de.graeve38@telenet.be - https://www.instagram.com/abstractmarcus/